page loader

چرا به سی آر ام CRM نیازداریم؟

ژانویه 30, 2018
| | |
اشتراک گذاری:

شاید هنوز هم برای مدیران و صاحبان شرکت های استارت آپ و کوچک این سوال باشد که چرا باید سی ارم داشته باشند و سی ار ام ویا سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان در زمانی که سیستم های آنها سودزاد هست یکی از نیازمندی های اصلی آن شرکت ها محسوب میشود.

آیا سی آرم یک هزینه اضافه برای شرکت ها هست؟

آیا سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان باعث افزایش فروش و بهره وری سازمان ها در دوران رکود میگردد ؟ ایا میتوان با استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان ، مشتریان گذشته و از دست رفته را بازیابی کرد و انها را به چرخه مشتریان اصلی وارد نمود.
معمولا این سوالات از مسئله های اصلی مدیران در برخودر اولیه با CRM است که جایگاه شرکت انها در کنار CRM چیست و ایا میتوان بر روی سیستم های مدیریت ارتباط مشتریان برای بهبود روند شرکتی آنها حساب باز کرد یا خیر .
جواب این سوال یک کلمه است : بله

نرم افزار ارتباط با مشتریان چه مزیت هایی دارید ؟

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان باعث میشود که سازمان خود را مدیریت نمایید : این بدین معنی است که شما میتوانید نظم سازمانی خود را بهبود بخشید . شاید این اولین مسئله شرکت و سازمان شما باشد که اعضای شرکت ، کارمندان ، مدیران و کلیه کارکنان سازمان شما به وظایف خود با توجه به اهداف شرکت در زمان های مشخص عمل مینمایند یا خیر ؟
آیا خدماتی که برای کارکنان شما تعریف شده است با اعمالی که افراد در ارتباط با مشتریان دارند همخوانی دارند و یا در یک جمله ایا سازمان و شرکت شما ” مشتری مداری اصولی ” را رعایت مینمایند یا خیر؟

انواع CRM ؟

نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتریان CRM در دو نوع فیزیکی و تحت وب برای مشتریان تعریف میگردد اقلب شرکت های توسعه دهنده CRM در ایران با پلت فرم های مایکروسافت داینامیک microsoft dynamics اقدام به خدمت رسانی به مشتریان مینمایند این نوع از CRM هزینه بسیاری بالایی بر روی دست کارفرمایان و مدیران سازمان ها میگذارد زیرا علاوه بر پیاده سازی این نرم افزار نیاز به ذخیره سازی فیزیکی این اطلاعات میباشند . یکی از بهترین و به صرفه ترین نوع سی آر ام های موجود در کشور سی آر ام های وب بیس هست که شما با هزینه ای به شدت پایین تر از سی آر ام های فیزیکی قادر خواهید بود به امکانات سی ار ام دست پیدا نمایید.

حال که به توضیح انواع CRM های موجود در ایران پرداختیم میتوانی این موضوع را شرح دهیم که وظایف سی ار ام در سازمان های چیست و چه مزیت هایی برای کارفرمایان و مدیران شرکت ها دارند ؟
یک پایگاه داده ای متمرکز برای اطلاعات سرنخ ها و مشتریان و تعاملات آنها با شرکت ها برای شما فراهم مینماید.
خودکارسازی برخی از فرایندهای بازاریابی و فروش بدون هزینه های اضافی برای میریت آن
منظم کردن، دقیق کردن و سریع کردن فرایندهای پیگیری های داخل سازمانی به طوری که در صورتی که کارکنان و کارمندان شما فعالیت خود را انجام ندهند به مدیران رتبه بالاتر آنها گزارش ارسال مینماید
تحلیل و بررسی اثربخشی تبلیغات که شما را از هزینه و سرمایه گزاری های بی مورد بی بهره می نماید و شما میتوانید با بررسی عملکرد بازاریابی خود طبق گزارش به بهبود تبلیغات هدفمند خود بپردازید.
بهبود همکاری تیمی در فروش که باعث نظم کاری بهتری بین پرسنل شرکت شما میگردد
بهبود مهارت های فروش کارمندان فروش ، با این مدیریت پرسنل شما میتوانید روند و فعالیت های پرسنل فروش خود را نیز تحت کنترل خود قرار دهید.
این نکته که شما بدانید افرادی که به سازمان شما مراجعه میکنند به دنبال چه هستند و چه نوع خدماتی نیاز دارند و یا اینکه اگر به شرکت شما مراجعه کردند از چه طریقی با شما آشنا شده اند میتواند سرنخ خوبی برای مدیریت آنها باشد . این سرنخ های فروش میتواند در آینده به مشتری های ثابت شما تبدیل شوند فقط کافیست که بتوانید با مدیریت امکاناتی که در اختیار شماست بهترین بازخودر را در بین رقبای خود داشته باشید.
فرض کنید که شما با رقبای خود سهم برابری از بازار را دارید ولی رقیب شما سرنخ های فروش خود را از  دست میدهد و یا اینکه بازاریابی و مشتری مداری ضعیفی بر روی مشتریان فعلی خود دارد ، شما میتوانید با مدیریت همین چند مورد یعنی مدیریت پرسنل ، مدیریت بازاریابی و فروش و مدیریت پروژه های فعلی و پشتیبانی و پیگیری دقیق از سوی سازمان شما به بالاترین سطح کیفیت برسید.
CRM   یک استراتژی برنامه ریزی شده است که با آموزش دادن و هدایت کردن کارمندان به شما نحوه چگونگی درک و فهم نیاز های بیشتر مشتریان را آموزش داده  تا روابط افراد یک سازمان و مشتریان آن را استحکام بیشتری ببخشد

بزرگان در مورد کارکرد سی ار ام چه میگویند ؟

فرانسیس باتل که از بزرگان دانشگاهی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری است، به جای بحث بر سر تعاریف CRM توضیحات جالب و آموزنده ای دارد که آنها را با هم میخوانیم:
CRM تعریف مشخصی ندارد. هر کسی آن را به شکلی تعریف کرده است. حتی بر سر اینکه CRM مخفف چیست هم قطعیت کامل وجود ندارد و بعضی ها آن را مخفف Customer Relationship Marketing میدانند. اما چیزی که مهم تر است این است که مدیریت ارتباط با مشتری به چهار شکل کاملا متفاوت مورد توجه قرار گرفته است: استراتژیک، عملیاتی، تحلیلی و تعاملی.

آماری جالب در مورد سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان

آمار ورودی مشتریان احتمالی خود را میتوانید با CRM 3 برابر کنید فرض کنید که روزانه 300 نفر با شما تماس میگیرند شما میتوانید با سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان خود نرخ ورودی سرنخ ها را ( تلفنی ، فکس ، ایمیل ، حضوری و … ) را به مرز 90 نفر برسانید .
اگر شما یک آژانس هواپیمایی هستید ایا تا به حال به این فکر کرده اید که به چه صورت میتوانید به جای فقط پاسخ دادن و ارائه قیمت به مشتریان تلفنی و یا آنلاین خود بهترین قیمت و بهترین پکیج های سفر را ارائه دهید و یا اینکه مشتریان قبلی خود را بازیابی کنید ؟
در مرحله مدیریت ارتباط با مشتریان اگر از نرم افزار CRM استفاده کنید میتوانید نیروی فروش خود را پویا تر نمایید و طبق آمار 41 درصد فروش نیروی های فروش خود را بالاتر ببرید.
مشتریان قبلی شما طبق آمار اگر از محصولات شما رضایت داشته باشند میتوان 27 درصد از آنها را با استفاده از نرم فزار CRM به خرید دوباره ترغیب نمود.
ایا میدانید با سرمایه گزاری 10 میلیون تومانی در نرم افزار سی آر ام خود 5.6 درصد آن بازگشت سرمایه دارد یعنی 56 میلیون تومان سرمایه شما بازخواهد گشت . این اطلاعیه را میتوانید در بخش CRM NEWS مطالعه نمایید.
با توجه به گردش کارهای داخل سازمانی و برون سازمانی طبق آمار میتوان در 23 درصد هزینه های تبلیغات اضافه صرفه جویی کرد و این رقم را در دیگر بخش هایی که بدان نیازمند هستند سرمایه گزاری نمود.

CRM برای چه شرکت ها و سازمان هایی مفید میباشد ؟

راهکاری جامع برای مدیریت یکپارچه شرکت های تولیدی
راهکاری جامع برای مدیریت یکپارچه شرکت های بازرگانی
راهکاری جامع برای مدیریت یکپارچه شرکت های هواپیمایی
راهکاری جامع برای مدیریت یکپارچه شرکت های خدماتی
راهکاری جامع برای مدیریت یکپارچه شرکت های صنعتی
راهکاری جامع برای مدیریت یکپارچه شرکت های تولیدی
راهکاری جامع برای مدیریت یکپارچه شرکت های صادراتی
ابزاری مفید برای شرکت های بیمه ، بیمارستان ها ، دانشگاه ها ، حسابداری ، انبارداری و …

 

در: IT برچسب ها: CRM, سی‌ار‌ام
مقالات مرتبط

RFP چیست؟

ژانویه 30, 2018 | Alireza.kharidar

RFP نوعی درخواست پیشنهاد است که در آن به عنوان مثال یک شرکت یا سازمان اعلام می کند...

ادامه مطلب ...

چرا استارتاپ ها را برای کار کردن انتخاب نکنیم؟

دسامبر 5, 2017 | Alireza.kharidar

استارتاپ ها در سال های اخیر رشد خیره کننده ای داشته اند. ولی کار در یک پروژه استارتاپی...

ادامه مطلب ...

راهنمای خرید شارژر فندکی usb

دسامبر 5, 2017 | Alireza.kharidar

اگر روزانه زمان زیادی را در خودرو خود سپری می‌کنید، یک شارژر فندکی ماشین خوب یکی از ضروری‌ترین...

ادامه مطلب ...
بدون دیدگاه
ارسال یک دیدگاه